Kögel Light Plus

Wygląda na to, że czas zapaści i kłopotów Kögel ma już za sobą, bo przygotowuje na jesień dużą porcję nowości, w tym najlżejszą w swej historii naczepę Light Plus.

Jak osiągnięto takie zmniejszenie masy? Na samej ramie zaoszczędzono ok. 200 kg. Wykonano ją ze stali o podwyższonej wytrzymałości S700. Poprzednio podłużnice miały po prostu wycięte otwory dla odchudzenia konstrukcji. Teraz profil o wysokości 40 cm jest tak ażurowy, że aż zastanawia. Także belki poprzecznic się zmieniły, teraz są lżejsze, ale jest ich nie 27 a 32. Nowa jest też rama zewnętrzna, ułatwiająca zapinanie haków mocowania Vario-Fix do kółek w rowku tej ramy. Obniżenie masy jest również efektem zastosowania większej ilości aluminium, np. przednia ściana jest z tego lekkiego materiału, podobnie jak rama tylnych drzwi, a niektóre kłonice są dodatkowo zwężone. Niezależnie od masy zwiększono wewnętrzną wysokość naczepy, a to dzięki niższej o 6 cm szyi ramy (było 18 cm).

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...