Sprintery z dronami?

Z jednej strony dział samochodów dostawczych Mercedesa ma się świetnie, w ub. roku sprzedał 321 tys. samochodów, a w tym będzie ich nawet więcej. Z drugiej – nasz sposób życia się zmienia i dostawcy furgonetek nie mogą tego nie zauważać.

Drastyczne korki i tłok w centrach miast skłaniają do użycia niekonwencjonalnych rozwiązań. Mercedes ma już technologię autonomicznych pojazdów, chce ją zaadaptować do furgonetek. Ponadto może zaadaptować do dostaw drony, które obecnie są trochę zabawowym lub rekreacyjnym produktem. Tu jednak potrzebna byłaby zmiana prawa.

Trudność w rozwiązywaniu problemów transportowych polega m.in. na tym, że powinno się wykorzystywać już istniejące sieci, a większe firmy mają sporo zaawansowanych cyfrowych sieci, tylko czy zechcą się nimi podzielić? Żeby zapewnić sobie „mobilność na życzenie”, na zamówienie, muszą rozważyć współpracę przy nowych koncepcjach współużywania transportu dostawczego.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...