Trzecia samoskrętna

Trójosiowa naczepa w z dwuosiowym ciągnikiem siodłowym tworzy zwrotny zestaw o dużej ładowności, jednak słabą stroną tej kombinacji jest trwałość opon naczepy.

Największe zużycie występuje w czasie manewrowania polegającego na wykonywaniu ostrych zwrotów. Sztywno zamontowane koła nie mogąc dopasować się do zmieniającego się toru jazdy, wywołują reakcje powstające w miejscu styku opony z podłożem. Dochodzi do odkształceń oraz poślizgów opon. Dwuosiowy ciągnik może wykonywać ekstremalne ewolucje bez skutków ubocznych dla swych opon. Ta swoboda kierowania wynika m.in. z geometrycznych powiązań pomiędzy kołami kierowanymi i niekierowanymi dwuosiowego pojazdu jadącego po łuku. Jeżeli proste prostopadłe do płaszczyzn kół przecinają się w jednym punkcie będącym środkiem okręgu, po którym porusza się pojazd, to opony pracują prawie w idealnych warunkach.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...