Inna logika sortowania

Zanim zapytam o ostatnie prace przed uruchomieniem potężnego obiektu Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS w Zakroczymiu, powinienem wiedzieć, jak jest zorganizowana cała dystrybucja Inter Cars, do którego należy ILS?

– Organizacja dużej dystrybucji zawsze rodzi pytanie: jeden czy kilka magazynów. Z

perspektywy czysto kosztowej pewnie lepiej jest robić wysyłki z jednego miejsca. Skala daje korzyści, ale gdy rośnie, to okazuje się, że przekracza się punkt, w którym gubimy elastyczność. Są też względy bezpieczeństwa. Bardzo istotny jest zasięg działania poszczególnych magazynów. W pewne rejony Europy trudno dojechać w trybie 12-godzinnym, choć i tak docieramy z Czosnowa codziennie do prawie każdego zakątka Europy Wschodniej

Jak więc wygląda struktura i podział Polski?

– Po pierwsze – nie można mówić tylko o Polsce, ponieważ obsługujemy sporą część Europy. W Czosnowie mamy główny magazyn dystrybucyjny na nasz kraj i państwa bałtyckie, a także magazyn centralny dla towarów wolno rotujących dla całej Europy.

W Sosnowcu posiadamy magazyn o powierzchni 42 tys. m2, wykorzystywany do obsługi: południowej Polski, Słowacji, Czech i Węgier. Z kolei magazyn w Komornikach ma 18 tys. m2i obsługuje zachód Polski. Staramy się również lokować nasze magazyny regionalne w największych aglomeracjach. W ten sposób zyskujemy dodatkową przewagę pod względem szerokości oferty w bezpośredniej bliskości rynków z największym potencjałem.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...