Scania G 320 DB6x2

G 320 hybrid, który prezentujemy, jest o ok. 790 kg cięższy od swego klasycznego odpowiednika. Jego masa własna wynosi 12 280 kg, ale ładowność to 14 720 kg (wg szwedzkich przepisów).

Wygląda na to, że konstruktorzy ze Scanii Technical Centre wykonali solidną robotę, projektując układ sterowania hybrydowego G 320.

Hybryda przynosi największe oszczędności w trakcie ruszania z miejsca, przejmując od diesla rolę głównego źródła napędu. Silnik spalinowy jest wysoce nieefektywny podczas współpracy ze sprzęgłem. Jazda w korku obfitująca w częste zatrzymywanie była okazją dla układu hybrydowego do… obniżenia średniej zużycia paliwa. Stało się to możliwe dzięki naładowanej baterii i systemowi Start/Stop.

Układ rozruchowy silnika spalinowego zasilany jest z klasycznych akumulatorów.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...