Szansa dla 4. generacji tacho?

3. generacja tachografów wykorzystuje dwa niezależne źródła sygnału prędkości jazdy (czujniki ruchu KITAS 2+) – odporne na pole magnetyczne.

Są jednak urządzenia, które nie tylko wyłączają sygnał IMS, ale same mają dodatkowy impulsator na skrzyni biegów. Kiedyś działały one na „pstryczek” potem często na pilota, ale wyobraźnia ludzka nie zna granic. Obecnie montowane są również takie, które włącza się np. kombinacją naciśnięcia pedału gazu i hamulca. Co istotne – po wyłączeniu stacyjki, wszystko wraca do fabrycznych ustawień.

Od 15 czerwca 2019 r. mają obowiązywać tachografy 4. generacji, a system TACHOnet ma wykorzystywać układ pozycjonowania w oparciu o sygnał płynący z satelitów. Może to właśnie będzie data graniczna, która raz na zawsze ukróci manipulacje przy „tacho”?

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...