Drodzy Czytelnicy

W sporej porcji informacji, które przekazujemy w tym pierwszym w nowym roku wydaniu „Polskiego Trakera”, są  i ważne i,  ciekawe i, niepokojące. To oczywiście zależy od indywidualnego punktu widzenia.

Wyrok trybunału należy do tych ostatnich, bo z jednej strony wyjaśnia w pewnym stopniu sytuację prawną w Polsce, a z drugiej wymusza trudne decyzje u setek tych kierowców, którzy podjęli już jakieś działania w sprawie ryczałtów za spanie. Niestety, tu każdy musi sam decydować, choć oceniamy, że większość kierowców nie ma wystarczającej wiedzy do podjęcia najlepszej dla siebie decyzji.

Drobną acz ważną zmianą jest zapowiedz zbudowania jednego wspólnego boksa dla obsługi płatności autostradowych w Europie. Bo dziś widujemy za przednią szybą ciągników po 4 różne pudełeczka, a to absurd.

Generalnie jednak z kolejnego odcinka naszej relacji z wystawy w Hanowerze wywnioskujecie prawdopodobnie, że nadciąga fala dalszej, coraz głębszej digitalizacji trucków. Za jakiś czas nie będzie się już niemal w ogóle mówiło o silnikach, a tylko o kolejnych systemach, oprogramowaniu komputerowym, aplikacjach i interfejsach… Czy więc za 5-10 lat kierowca ciężarówki będzie nadal nią kierował i rządził, czy będzie tylko jednym z elementów obsługujących 40-tonowy zestaw?

Mamy na wyjaśnienie tej kwestii trochę czasu. Natomiast szkoda tracić go i nie wziąć udziału w naszych dorocznych konkursach na „Ciężarówkę Roku w Polsce” i Najlepszą Stację Paliwową Roku”. Przecież o takich tytułach powinni decydować Ci, którzy się najlepiej orientują w temacie, czyli właśnie Wy!

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...