Ciepłe opony

Spadek temperatury otoczenia jest sygnałem do sprawdzenia ciśnienia powietrza w ogumieniu. Zalecenia producentów zwykle dotyczą pompowania opon pracujących pod pełnym obciążeniem.

W rzeczywistej eksploatacji często dochodzi do przeładowania, choć również zdarza się, że osie nie są w pełni obciążone. Dostosowanie ciśnienia do nietypowego obciążenia jest możliwe pod warunkiem nieprzekraczania wartości dopuszczalnych oraz uwzględnienia zależności pomiędzy obciążeniem koła i ciśnieniem w jego oponie. Wzrost obciążenia powoduje odkształcenie opony (boki, barki, czoło bieżnika), zatem czym wyższy nacisk na koło (oś), tym wyższe powinno być w nim ciśnienie. Żeby nie przedobrzyć, dobór optymalnej wartości najlepiej powierzyć specjalistom zorientowanym w budowie wewnętrznej opony, a także wyposażonym w sprzęt do pomiaru głębokości bieżnika. Za wysokie ciśnienie może objawiać się nadmiernym zużywaniem się środkowej części czoła bieżnika, zaś zbyt niskie – jego brzegów.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...