Drodzy Czytelnicy

 

Najpierw likwidacja „dżungli” w Calais, a potem terrorystyczny atak w Belinie w drastyczny sposób zwróciły uwagę na sprawy dotąd bagatelizowane lub traktowane  mimochodem. Czyli na bezpieczeństwo w transporcie, niezwiązane jednak bezpośrednio z samą jazdą samochodem. Zdajemy sobie sprawę, że ani jeden, ani dziesięć artykułów nie rozwiąże tego problemu, ale w tym wydaniu musieliśmy poświęcić więcej niż zwykle miejsca na tę tematykę. Kilka tekstów wiąże się wprost z bezpieczeństwem, inne zaś pokazują, co działo się w Calais, jak reagowaliśmy na wieść o morderstwie Łukasza Urbana.

A przecież, nawet mimo tych zagrożeń natury kryminalnej, sama praca kierowcy jest wystarczająco niebezpieczna. Co roku w wypadkach ginie kilkudziesięciu polskich kierowców ciężarówek. Ponieważ zaś kierowcy zawodowi to jedna z najliczniejszych grup zawodowych, są powody, by mocniej reagować na wszelkie informacje o zagrożeniach, o niebezpieczeństwach wokół tego zawodu. I tak będziemy chcieli działać.

W lutowym, a więc pierwszym przygotowanym już w nowym roku wydaniu „Polskiego Trakera” jest też kilka innych pozycji zasługujących na zwrócenie Waszej uwagi. To nowa seria artykułów z cyklu Traker radzi, przygotowywana przez doświadczonego trakera i mająca pomagać szczególnie młodym adeptom zawodu, oraz m.in. pierwsza z cyklu map kodowych Europy, pomagających w sprawnym odszukaniu miejsca, do którego zmierzacie. Jednak, jak zwykle, znajdziecie w tym numerze stałe pozycje, np. prezentację nowego pojazdu, tu akurat nowej Scanii, nowości z wystaw, panoramę firm, tuning i historię.

Zapraszając do lektury przypominam, że kończy się głosowanie w naszym 24. konkursie na Ciężarówkę i na Stację Roku. Poświęćcie chwilę na dokonanie wyboru!

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...