DPF niestraszny

Filtr cząstek stałych to jeden z komponentów układu oczyszczania spalin podlegający okresowej regeneracji, a następnie wymianie.

Cząstki wychwytywane przez filtr (DPF) zmniejszają jego drożność, powodując wzrost tzw. ciśnienia zwrotnego. To jeden z parametrów decydujących o konieczności regeneracji („wypalania”) filtra przywracającej mu sprawność. W tym celu układ sterowania podnosi temperaturę gazów wylotowych m.in. z pomocą tzw. siódmego wtryskiwacza paliwa. Przebieg procesu regeneracji jest uzależniony m.in. od stanu pracy silnika, a także stopnia zanieczyszczenia filtra. Podczas jazdy regeneracja aktywuje się automatycznie, wykorzystując okresy pracy silnika pod średnim i niskim obciążeniem. Regenerowanie pochłania sporo energii, dlatego układ sterowania przerywa proces, gdy silnik rozwija maksymalne parametry, zresztą wtedy dopalanie nie jest potrzebne. Gdy moment obrotowy utrzymuje maksymalną wartość, temperatura katalizatora rośnie.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...