Nie tylko pasy

Ułożenie ładunku ma duży wpływ na tzw. rozkład mas pojazdu ze wszystkimi tego konsekwencjami.

Odpowiednie rozmieszczenie ładunku na podłodze naczepy ma duży wpływ na rozkład nacisków na poszczególne osie zestawu, jednak nie zawsze przewoźnik może ingerować w załadunek, zwłaszcza gdy nie dysponuje odpowiednimi urządzeniami do mocowania ładunku. Najłatwiej i najszybciej przebiega załadunek, który rozpoczyna ustawienie rzędu palet przy ścianie przedniej naczepy. Gdy liczba palet wypełnia powierzchnię podłogi niewiele można zdziałać na rzecz optymalizacji rozkładu nacisków na osie. Co innego, gdy palet jest mniej lub ładunek przewożony jest luzem. Mając na uwadze dopuszczalne obciążenie osi, a także zmiany obciążenia występujące w trakcie hamowania, warto rozpocząć od najcięższych składowych ładunku, umieszczając je możliwie jak najbliżej osi naczepy, pamiętając o proporcjonalnym dociążeniu siodła oraz możliwie jak najmniejszej wysokości ładowania.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...