Iveco Stralis 480 XP

Bazą XP nowego modelu Stralisa jest układ napędowy z silnikiem o ponadprzeciętnej elastyczności, a także aerodynamiczne nadwozie, którego własności są zasługą m.in. kształtu dachu kabiny.

Podwyższony parametr silnika usprawiedliwia dość nietypową konfigurację układu napędowego, zastosowanego w testowanym przez nas Stralisie XP 480. Uwagę zwraca bardzo niskie przełożenie przekładni głównej, którego można by się spodziewać raczej w napędzie low decka poruszającego się na niskoprofilowym ogumieniu. Opony testowanego Stralisa miały klasyczny rozmiar, czego konsekwencją było 1000 obr./min pozwalające utrzymać 80 km/h na 12. biegu. Niskie obroty to podstawa ekonomicznego spalania, ale czy 480 KM i 2300 Nm poradzi sobie w górach, posługując się superszybkim dyferencjałem?

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...