Niższa emisja, wyższa ekonomia

Scania dysponuje szeroką gamą pojazdów o napędach alternatywnych, a także konwencjonalnych, które po ostatnich modyfikacjach uzyskały wyższą sprawność spalania.

Ewolucja gazowych silników marki Scania doprowadziła do wzrostu ich jednostkowych parametrów, takich jak moment obrotowy i dzięki czemu osiągi napędzanych nimi pojazdów stały się konkurencyjne dla dieslowskich środków transportu. Pięciocylindrowy DC09 Euro-6 w wersji gazowej osiąga maksymalną moc do 340 KM i 1600 Nm momentu obrotowego, której odpowiada wersja dieslowska o parametrach odpowiednio 320 KM i 1600 Nm. Najmocniejszy „gazowiec” może być także zasilany skroplonym gazem (LNG) i wykorzystywany do napędu długodystansowych (maksymalny zasięg do 1100 km) ciągników siodłowych. Silniki gazowe były oferowane wraz z automatyczną skrzynia biegów Allison lub firmową, ręcznie sterowaną przekładnią, a od niedawna – zautomatyzowaną Scania Opticruise.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...