Vantest wołyński

Tym razem zderzyliśmy ze sobą samochody: Citroën Jumpy, Fiat Talento, Mercedes-Benz Vito, Renault Trafic i VW T6. Pojechaliśmy nimi w trasę ok. 700-km Warszawa – Hrubieszów – Warszawa.

Najpierw był ogląd ogólny. Lekko odróżniają się Trafik i Talento jako bardziej kanciaste, a już Vito robi wrażenie nieco z innej gamy… W końcu jego kuzyn to luksusowa pasażerska V klasa.

Przy wszelkich porównaniach utrudnieniem jest zwykle niekompatybilność samochodów. Bo nie chodzi tylko o aktualną dostępność pojazdu demo u danego importera, ale i inną politykę rynkową marek. Tu więc wyróżniały się samochody niemieckie o DMC ok. 2800 kg i francuskie, ok. 200 kg cięższe. Choć wizualnie pojazdy miały bardzo podobne bryły nadwozi, to już rozstaw osi pokazał kompaktowość Volkswagena oraz ciut większych Jumpy i Vito oraz furgonowy wymiar L2 Trafika i jego kuzyna Talento. Długość zewnętrzna tych dwóch rywali/krewniaków była zatem o ok. 40 cm wyższa niż reszty.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...