VW Truck rusza do USA

Utworzona zaledwie dwa lata temu spółka VW Truck and Bus ma być globalnym graczem i rywalem dla Daimlera i Volvo na rynku pojazdów ciężarowych. Ma już Scanię, MAN-a oraz fabrykę w Brazylii, a teraz zdaje się wchodzić na kluczowy rynek amerykański. W końcu lutego VW kupił za stosunkowo małe pieniądze (256 mln dolarów) pakiet 16,6% akcji Navistara. Ponieważ już w ub. roku zawarł porozumienie z tą starą amerykańską marką, wydaje się, że rzecz nie zakończy się na inwestycji mniejszościowej.

Navistar International Corp. jest u nas mało znany, nie jest gigantycznym graczem jak Freightliner ani tak kultową marką jak Kenworth należący do Paccara, ani Mack należący do Volvo. A jednak jest ważny, bo ma sieć 900 dealerów i kontroluje ok. 10% rynku ciężarówek klasy 8., ok. 21% segmentu klasy 6.-7., a wreszcie 34% rynku autobusów szkolnych.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...