Scania R 500 A4x2LB

6-cylindrowy DC13 w swej nowej wersji osiągnął moc 500 KM, dotąd zarezerwowaną dla ośmiocylindrowego silnika DC 16 V8. Parametry urosły m.in. z powodu wyższego stopnia sprężania.

 

Przełom w budowie kabin, a także zoptymalizowane podwozie przysporzyły modelom S i R zalet, których brakowało dotąd produkowanym ciężarówkom marki Scania. Poszerzony rozstaw osi odmienił cechy użytkowe flagowego modelu („PT” 2/2017), napędzanego 730-konnym silnikiem oraz nowym Opticruisem, ale ze względu na swoją cenę, specyfikę środkowoeuropejskiego transportu raczej nie zdobędzie on popularności na naszym rynku. Co innego nowe czterystukonne modele dostępne w rozmaitych konfiguracjach kabin i podwozi, wyposażane w rzędowe silniki o pojemności skokowej 12,7 l.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...