Podobnie jak było z ciężarówkami, ilość nowych naczep zarejestrowanych w ub. roku skoczyła mocno, bo o 23% w górę.

To nie było zaskoczenie, bo przy trwającym od dawna nastawieniu flot samochodów ciężarowych w stronę zestawów ciągnik-naczepa duże zakupy ciągników musiały być powiązane z podobnymi zakupami naczep. Wielkość rynku to obecnie ponad 21 300 naczep.

I generalnie nie zmieniła się struktura zakupowa, lista najpopularniejszych marek. Obecność kilkudziesięciu dostawców naczep na rynku wskazywałaby na rozproszenie, ale pierwszych pięciu odpowiada za blisko 80% sprzedaży!

Dwójka europejskich potentatów nadal kontroluje rynek naczepowy. Tym razem to Schmitz Cargobull zajął w Polsce pierwsze miejsce, choć jego konkurent mógłby w komentarzu wskazywać, że słuszniej byłoby porównywać rzeczy porównywalne. A Krone np. nie produkuje wywrotek…

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...