Fiat Ducato 2,3 MultiJet

Samochód przy masie ok. 2 t ma ładowność ponad 1400 kg i w tym przypadku oferuje w długim nadwoziu 15 lub 17 m3 na ładowni, zależnie od wersji. Większość zalet i wad Ducato jest znana.

Obecnie producenci furgonów starają się m.in. z powodu kosztów ograniczać ilość silników, najczęściej mają jeden silnik, tyle że w różnych wersjach. A Ducato jeszcze jesienią miało aż trzy motory; 2,0 o mocy 115, 2,3 o mocy od 130 do 150 KM, no i wreszcie na szczycie 3-litrową jednostkę MultiJet2 o mocy aż 180 KM. Czy lekki van o dobrej, ale nie większej od konkurencji pojemności ładowni (8 do 17 m3) potrzebuje takiego giganta? Okazuje się, że tak uważała część klientów, ale wraz z przejściem na Euro-6 Fiat Professional zrezygnował z dużej jednostki, za to pamiętając o tych, którzy preferują wyższy poziom mocy, podniósł silnik 2,3 Multijet do tego samego poziomu, czyli do 177 KM i 400 Nm.

Takim właśnie samochodem jeździliśmy w ramach minitestu.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...