Oszczędny w standardzie

Nowe komponenty układu napędowego oraz znane już rozwiązania podnoszące efektywność zużycia paliwa zostały zastosowane w modelu MAN TGX 18.500 EfficientLine 3.

 

MAN począwszy od 2011 r. sukcesywnie wypuszcza specjalną linię ciągników siodłowych i podwozi wieńczących etap rozwoju technologii podnoszących efektywność wykorzystania paliwa. Widoczną cechą modelu TGX w pierwszej wersji EfficientLine był brak osłony przeciwsłonecznej oraz czujniki TPM zamontowane na kołach. Zastosowano także odłączany kompresor oraz alternator o podwyższonej mocy. EfficientLine 2 był rozwinięciem poprzedniej wersji doposażonej w elektroniczne systemy podnoszące efektywność, takie jak TopTorque zwiększający moment obrotowy silnika o 200 Nm na biegu 12. i 11., EfficientRoll (jazda z rozłączonym napędem), EfficientCruise (tempomat korzystający z systemu GPS) oraz SpeedShift zwiększający prędkość przełączania na 10., 11. i 12. biegu.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...