Stanisław Janicki – Zasada Trans Spedition, Brzesko

Sprawne funkcjonowanie aparatury wtryskowej ma duży wpływ na koszty eksploatacji ciężarówki – serwisy oferują nowoczesne metody regulacji oraz naprawy pomp i wtryskiwaczy.

 

Obecnie niemal wszystkie silniki wykorzystują „wspólną szynę paliwową” do zasilania elektronicznie sterowanych wtryskiwaczy, a ciśnienie wtrysku wynosi nawet 2700 barów (X-Pulse Mercedes-Benz). Wyjątek stanowią 13- i 11-litrowe jednostki napędowe Volvo sterowane za pośrednictwem pompowtryskiwaczy o specjalnej konstrukcji, bez pomocy pompy wysokiego ciśnienia. Jej funkcję przejęły sekcje tłoczące co drugiego z sześciu pompowtryskiwaczy. Paliwo o podwyższonym ciśnieniu trafia do szyny, skąd przedostaje się do poszczególnych wtryskiwaczy. Układ przypomina klasyczny common rail – żeby to zobaczyć, trzeba zdemontować pokrywę układu rozrządu.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...