Drodzy Czytelnicy

Właściwie od wejścia Polski do Unii nasz transport drogowy rozwijał się nieprzerwanie, z pewnymi zahamowaniami i przeszkodami, ale jednak rósł. Jednak  ponad milion ciężarówek różnych krajów, krążących po Europie, wzbudziło zainteresowanie u części polityków i zaczęło się  gmeranie” w przepisach transportowych. Właśnie zaczyna się wielka batalia o przyszłość transportu na starym kontynencie. Dlaczego akurat transportu? Bo wielcy decydenci zauważyli że na nim zarabiają Polacy i Litwini, a nie ci którzy zarabiali dawniej… I ciężarówki da się stosunkowo łatwo kontrolować, mimo tej ich ruchliwości.

Mamy szanse na wyjście obronną ręką, ale ta batalia, o której piszemy w numerze,  potrwa długo.

Ciekawe, czy mają tego świadomość kierowcy, którzy obchodzili (lub nie) Międzynarodowy Dzień Kierowcy Zawodowego 12 maja. Nie chodzi o żadne świętowanie, tylko właśnie o rozbudzanie świadomości wspólnoty interesów tej grupy zawodowej. Obserwując przez lata to środowisko, mamy wątpliwości czy jest zdolne odpowiednio argumentować swoje racje.

Ponieważ zaś przy braku kierowców na rynku, częściej muszą do transportu docierać nowi kandydaci, których ktoś musi wprowadzać do zawodu, proponujemy zapoznać się z uwagami doświadczonego praktyka na temat tzw. podwójnych obsad. Koniecznych na początku pracy. Pokazują one nie tylko relacje międzyludzkie, ale i złożoną specyfikę tego zawodu.

Co do nowości technicznych to poznacie nowe DAF-y  z ulepszonymi układami  napędowymi oraz nowe naczepy podkontenerowe Krone, a także MAN-a EfficientLine 3  i Actrosa ostatniej wersji. Zaś dla zainteresowanych wyścigami ciężarówek mamy zapowiedź eliminacji organizowanych niedaleko granic, a więc osiągalnych łatwiej, przynajmniej z południowej części kraju.

Zapraszam także do lektury stałych, zawsze poczytnych pozycji najnowszego wydania „Polskiego Trakera”.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...