Scania R 450

Na podstawie zmierzonych wielkości oraz oceny funkcjonalności można dojść do wniosku, że Scania osiągnęła wyższy stopień specjalizacji w transporcie długodystansowym.

Udoskonalona skrzynia biegów i silnik, wzmocniony retarder, zbalansowany rozkład nacisków oraz nowa kabina przekładają się m.in. zużycie paliwa. Nowe rzędówki weszły na pułap 500 KM mocy, dotąd zarezerwowanej dla silników V8, uzyskując wysoką efektywność spalania. „500” zaprezentowała się u nas dwukrotnie – po raz w pierwszy w nr „PT” 2/2017. Drugi test opublikujemy wkrótce – za każdym razem wynik zużycia paliwa budzi respekt. Połączenie sprawności spalania z maksymalnymi parametrami (moment obrotowy, moc) możliwymi do uzyskania z 6-cylindrowego DC 13 odpowiada specyfice naszej trasy testowej (pagórki i długie zjazdy). Korzystając z wysokich wartości momentu obrotowego występujących w pobliżu 1000 obr./min, „500” długo wytrzymuje bez redukcji przełożenia, dbając o stabilny przebieg spalania, a tym samym optymalne zużycie paliwa.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...