Walka o %...

Wprawdzie nie ma teraz żadnego Euro-7, ale… wyścig paliwowy nabiera rumieńców. Nie jest zaskoczeniem, że Mercedes znów jest w czołówce producentów obniżających konsumpcję ropy.

Oficjalnie deklarowana przez producenta najnowszego Actrosa obniżka zużycia paliwa o 6,5% to składowa wielu zmian dokonanych w ciągu kilkunastu miesięcy. W silniku zastosowano nową wersję wtrysku X-Pulse z ciśnieniem w szynie CR zwiększonym do 1160 barów, a ciśnieniem wtrysku do cylindrów z 2100 do 2700 barów. Podniesiono stopień sprężania z 17,3 do 18,5. Zmniejszono także ilość spalin kierowanych do chłodnicy EGR.

Za wyższą moc przy niskich obrotach jest w dużym stopniu odpowiedzialna nowa asymetryczna turbosprężarka zaprojektowana w Mannheim (pisaliśmy o niej).

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...