Jeden ze stu

Silniki MAN-a osiągnęły jeden z najwyższych poziomów mocy jednostkowej, czyli przypadającej na 1 l pojemności skokowej.

Parametr ten oznacza również, że w odniesieniu do mocy maksymalnej D38 jest stosunkowo lekkim silnikiem, dzięki czemu sprawdza się także w nietypowych zastosowaniach, takich jak prestiżowe PerformanceLine  w zestawie o DMC 40 ton. Bawarska jednostka napędowa o pojemności skokowej 15,3 l przeznaczona jest głównie do najcięższych odmian transportu, np. przewozy ponadgabarytowe. Wyróżnia ją specjalnej konstrukcji głowica typu monoblok z zaworami o charakterystycznym kształcie oraz układ dwustopniowego doładowania z turbohamulcem pełniącym funkcję skutecznego zwalniacza. Taki silnik w napędzie 40-tonowego zestawu nawet bez pomocy retardera doskonale radzi sobie z kontrolowaniem prędkości, jednak MAN postawił na efektywność zużycia paliwa.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...