Drodzy Czytelnicy

Wprawdzie wielu ucieszyła informacja o rezygnacji z dodatkowego opodatkowania paliwa z zamiarem zgromadzenia kilku miliardów na remonty dróg, ale... kto jeździ, ten wie, jakie są potrzeby pod tym względem. Bo nastawiliśmy się słusznie na wielkie inwestycje w autostrady i ekspresówki, a wolniej remontowaliśmy drogi boczne, gminne czy powiatowe. Jakoś trzeba będzie środki znaleźć…

Mimo że sezon urlopowy, pozornie spokojniejszy, wracamy do naszego cyklu porad trakerskich. Planowanie trasy – brzmi banalnie dla doświadczonych trakerów, natomiast dla nowicjuszy to podstawa, wręcz drzwi wejściowe do zawodu. Zachęcam do przeczytania i ewentualnie zabrania głosu w sprawach poruszanych w tym odcinku poradnika.

Być może w tym numerze mniej jest czystej techniki samochodów ciężarowych, ale  trucki oraz transport to nie tylko silniki i paliwo. Na przykładzie Volvo zobaczycie, jak duże koncerny starają się dbać o bezpieczeństwo. Nie chodzi tylko o kolejną akcję edukacyjną dla dzieci w Europie, choć akurat ci najmniejsi uczestnicy ruchu muszą być szczególnie chronieni. Producenci mają nie tylko projektować bezpieczne kabiny i systemy wspomagania, ale i gromadzić dane o wypadkach oraz ich przyczynach, a potem wykorzystywać je w różnych działaniach, nie tylko czysto produkcyjnych. Szwedzi robią tak od dawna; nic dziwnego, że pokazują te działania. Można by przytoczyć górnolotne hasła o odpowiedzialności społecznej producentów, ale prościej powiedzieć, że każdy z nas chciałby być dobrze widziany zza kierownicy dużej ciężarówki…

Ponieważ zaś, m.in. z powodu wakacji, tematyka tego wydania jest trochę inna, proponuję zwrócić uwagę, że tylko u nas znajdziecie tematy bardzo rzadko poruszane w innych pismach, takie jak: wyścigi ciężarówek, ratownictwo, tuning, muzyka country, historia motoryzacji. Gościmy także na przeróżnych zlotach i spotkaniach,  jak choćby tym zorganizowanym przez byłych PEKAES-iaków w Śremie…

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...