Volvo FH 500 Dual Clutch

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów, niezależne przednie zawieszenie i silnik o mocy 500 KM – tylko wsiadać za kółko i w góry. Nowoczesne Volvo pozwala czerpać przyjemność z jazdy, a jednocześnie zwiększa efektywność.

Dążąc do obniżenia emisji spalin, Volvo doskonali klasyczne układy napędowe, a także wprowadza nowe, takie jak np. napęd hybrydowy. Prototypowy ciągnik FH z tzw. równoległą hybrydą jest już testowany. Ciekawe, czy Volvo wykorzysta swój komponent typu I-SAM stosowany w autobusach lub też wprowadzi nowe rozwiązanie oparte na I-Shift Dual Clutch. Nie byłby to pierwszy przypadek adaptacji dwusprzęgłowej przekładni, która dotychczas oferowana jest jako źródło nieprzeciętnych osiągów ciężarówek FH o DMC nawet do 80 t.

Dwusprzęgłowa przekładnia, podobnie jak automatyczna współpracująca ze sprzęgłem hydrokinetycznym, umożliwia zmianę biegów bez przerywania napędu, dzięki czemu pojazd nie traci prędkości, a silnik może pracować równomiernie, zachowując optymalne spalanie.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...