Radary, lidary i kamery…

Po latach poprawiania hamulców, usztywniania kabin ciężarówek producenci przeszli do tzw. active safety, czyli rozwiązań dotyczących zapobiegania wypadkom.

 

Bo z jednej strony niewiele da się już poprawić w kabinach, które są względnie bezpieczne, biorąc pod uwagę ich wymiary, masę i prędkość zestawów, a z drugiej – nadeszła era cyfryzacji i automatyzacji, niosąc szerokie wsparcie dla producentów samochodów użytkowych. Jednym z przykładów jest znane już rozwiązanie o nazwie Automatic Emergency Braking, czyli taki system, który wykrywa inne samochody jadące lub stojące przed nami na drodze i samoczynnie zwalniający nasz pojazd. To już stosowane w seryjnej produkcji, od roku 2015, ale ciągle niespełniające wszystkich oczekiwań rozwiązanie. Inżynierowie Volvo Trucks nadal pracują nad swoim systemem hamowania awaryjnego, testowanym od 2012 roku. Mogliśmy sprawdzić jego działanie na torze testowym w Göteborgu.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...