Drodzy Czytelnicy

Najpierw coś z pogranicza, nawet spoza techniki ciężarowej. A jednak może dotyczyć milionów trakerów.

Producent turystycznego furgonu California zaproponował nowe rozwiązanie wnętrza z przesuwaną łazienką. Więc da się  na małej przestrzeni urządzić prysznic, który potem przemienia się w kuchnię… Oczywiście to futurystyka, mrzonka, ale kiedyś dojdzie do wykorzystania  takich pomysłów w ciężarówkach przyszłości. W Europie,  bo za wielką wodą,  z racji innych wymiarów kabiny pozwalają na pewne luksusy.

A zstępując na twardy grunt – znajdziecie w tym wydaniu „Trakera” kolejny odcinek uwag na tematów współpracy spedytorów z kierowcami. A może braku współpracy? Niektórzy dziwią się, że brakuje kierowców, tymczasem to właśnie takie „drobiazgi: jak zrzucenie na głowę kierowcy zbyt dużej ilości spraw, powoduje że chętnych nie może być więcej! Trochę wsadzamy kij w mrowisko, ale te uwagi doświadczonego kierowcy są prawdziwe i powinny wywołać odpowiedź drugiej strony. Zawód kierowcy może być łatwiejszy, mniej stresujący, ale potrzebne jest większe wsparcie tzw. zaplecza, organizatorów transportu.

Bez tego nawet kolejnych 100 klas przygotowujących kierowców, o czym piszemy po wizytach w szkołach, może nie wystarczyć…

Może techniki w tym numerze jest ciut mniej, jest jednak tradycyjny test drogowy Scanii S 500, przybliżamy rozwijającą się usługę Mercedes Uptime, która pomaga zapobiec awariom w drodze. Zaś na przykładzie Transita Custom pokazujemy, że nowoczesna furgonetka jest już bardzo mocno naszpikowana elektroniką wszelkiej maści, mającą pomagać w bezpieczniejszym i wygodniejszym prowadzeniu takich małych samochodów.

A ponieważ w produkcji ciężarówek Polska praktycznie nie istnieje, co jest paradoksem wobec roli, jaką w europejskim transporcie pełni nasz kraj, z tym większą satysfakcją informujemy o rozwoju i ekspansji wieluńskiej firmy naczepiarskiej, którą zdecydował się nawet odwiedzić prezydent RP, pewni e by docenić i podkreślić dobry kierunek rozwoju.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...