Scania S 500

W bieżącym wydaniu „PT” kontynuując odkrywanie własności nowej generacji Scań, skupimy się na dynamice ruchu oraz pośrednio związanym z nią rozkładzie ciągnika.

Próby rozpędzania, hamowania dostarczają cennych informacji dotyczących układu napędowego, ale także są dobrą okazją do zaobserwowania zachowania pojazdu wykonującego np. ostre hamowanie. Z porównania podobnych ciągników wyniknęły różnice zauważalne zarówno podczas hamowania, jak i manewrowania, szczególnie gdy kierownica „wiruje” w rękach. Powiększony rozstaw osi oraz nowa konstrukcja kabiny niewątpliwie mają duży wpływ na zachowanie ciągnika nowej generacji. Kabina typu S, którą posiadał testowany egzemplarz, jest wyjątkowa ze względu na płaską podłogę oraz wysokość umiejscowienia. Cechy te uważane są za atrybuty kabin o najwyższym standardzie, bywają także przyczyną ich wrażliwości na wymuszenia, takie jak np. siła bezwładności.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...