Drodzy czytelnicy

Najnowsza Cascadia na okładce sugeruje, że dowiecie się, co dzieje się teraz w transporcie za wielką wodą. Tu znajdziecie pierwszą część z kilku przygotowywanych  reportaży z USA. Inny jest tamten świat, ale z powodu globalizacji widać coraz więcej podobieństw do naszych europejskich pojazdów. Na razie nie wizualnie (na szczęście), ale technicznie. Przykład – Freightliner pożycza sobie od europejskiego kuzyna system kierowania konwojami oraz zestawami autonomicznymi. I może z powodu innych przepisów uda się im wprowadzić te samokierujące samochody wcześniej niż w Europie?

60-lecie ZMPD, o którym piszemy, to pewien symbol. To historia 60 lat polskiego transportu, a właściwie ostatnich 30, w czasie których nasi przewoźnicy zdobyli tak potężną pozycję, że sprowokowała do działań konkurencyjnych rządy dużych państw. Oj, nie podoba się na Zachodzie, że w jakiejś dziedzinie Polacy osiągnęli niekwestionowany sukces, zresztą sukces ciężko zapracowany.

Może masowość naszego transportu wpływa też na takie zjawiska jak tuning. Bo wśród tysięcy, nawet setek tysięcy fabrycznych ciągników musi się znaleźć pewna grupa pragnąca zaznaczyć swoją odmienność, swoje „ja”. Spotkaliśmy ich m.in. na Pomorskiej Miss Scania, gdzie tym razem wręczaliśmy medal dla „Ciężarówki Roku”.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...