Drodzy czytelnicy

 

Jak zawsze w naszej branży, koniec roku jest bogatszy w wydarzenia i ciekawszy, co widać także na tych stronach.

Pierwsza odsłona nowego, tworzącego się koncernu ciężarowego może być ważna dla przyszłości transportu. Na razie początki wyglądają skromnie, ale już zapowiedzi szefów VW T&B – futurystycznie… Z kolei w reportażu zza wielkiej wody – zaproszeni tam jako uznany tytuł prasowy – pokazujemy, że tamtejszy rynek ciężarowy, zawsze nas intrygujący, zmienia się w podobnym kierunku jak europejski. Dotąd podobieństw było niewiele. Jednak ta wszechobecna globalizacja wyraźnie wpływa na wszystkie ciężarówki świata.

A może my w Europie jesteśmy jednak trochę do przodu? Testujemy gazowe Iveco, nowość na rynku, a przykład wcale nie największej marki Renault Trucks i niektórych jej prac rozwojowych napawa jakimś optymizmem w tej sprawie. Drukarki 3D, okulary 3D i inne rozwiązania mogą mieć wpływ na przyszły kształt rynku. Zaś finał konkursu paliwowego Optifuel, który relacjonujemy, też wskazuje, że w Europie zwraca się więcej uwagi na szkolenia i poziom przygotowania do pracy kierowców zawodowych.

Skoro zaś o kierowcach mowa, w kolejnym odcinku porad piszemy o tych parających się przewozem mebli, czyli bodaj najważniejszego produktu eksportowego naszego kraju. Jaka jest specyfika tego segmentu?

Znajdziecie też uwagi przewoźnika po naszym apelu do firm rekrutujących kierowców, informacje o nowej aplikacji telefonicznej, mogącej pomóc kierowcom w tarapatach, i podsumowujemy sezon w wyścigach ciężarówek.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...