Firmy produkują ciężarówki, ale też robią wiele innych rzeczy, mniej widocznych na co dzień. Mogliśmy to zobaczyć niedawno w jednym z zakładów Renault Trucks.

Zespół złożony ze specjalistów IT, działu rozwoju oraz ośrodka szkoleniowego pracuje nad najnowszymi technologiami nazywanymi augmented reality (poszerzona rzeczywistość). Wizualnie to takie dziwne okulary 3D, które mają pomagać w pracy i operatorom przy linii produkcyjnej, i mechanikom w serwisach.

Bo celem jest wsparcie człowieka, który nie zawsze musi mieć pełną wiedzę o wszystkim, ale jednak powinien być w stanie wykonać pewne niezbędne prace. Same okulary 3D kupili od Microsoftu, ale oprogramowanie tworzą już u siebie. Obecnie wielu producentów pracuje nad zadaniami z augmented reality, może wydaje się to być futurystyczne i przedwczesne, ale… oszacowano, że za trzy lata światowy rynek w tych rozwiązaniach będzie wart 70 mld dolarów…

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...