DAF Pure Euro-6/2

Żeby osiągnąć zmniejszenie zużycia paliwa o 7% deklarowane dla pojazdów dwóch rodzin ciężkich pojazdów, konieczne były liczne ulepszenia.

Żeby obniżyć zużycie o ok. 2 litry, przepracowano raz jeszcze układy napędowe, poprawiając osiągi. Pisaliśmy już o tym, że wyższy moment jest teraz dostępny niżej  i szerzej. Zastosowano nowe tłoki, wtryskiwacze, podniesiono kompresję. Zmieniono kompresor powietrza, filtr oleju, pompy wspomagania, kolektory wydechowe, EGR i turbo. Same zmiany w silniku skutkują, jak skrupulatnie policzyli w Eindhoven, 3-% obniżką zużycia paliwa. Jeden z tych 3% przypada na zmiany w zarządzaniu ciśnieniem powietrza.  

A jednocześnie nowe DAF-y dostają nową skrzynię Traxon 12- lub 16-stopniową, która współuczestniczy w obniżaniu zużycia paliwa, bo dzięki wyższym  przełożeniom lepiej dostosowuje się do nowych prędkości pracy silnika. Ponadto Traxon szybciej zmienia biegi, co oznacza mniejsze straty energii.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...