Dwa żywioły i DPF

Opór toczenia i powietrza zwiększają zużycie paliwa, ale dopiero widmo filtrów cząstek stałych przyspieszyło rozwój technologii w celu zmniejszenia skutków negatywnego działania.

Statystyki badań prowadzonych m.in. przez producentów samochodów użytkowych jednoznacznie wskazują na opór powietrza i opór toczenia jako dwie największe przyczyny zużycia paliwa w transporcie długodystansowym. Normy czystości spalin za sprawą postępu w technice spalania oleju napędowego i przeniesienia napędu na razie nie są kojarzone z paliwowymi statystykami, ale nie wiadomo, co pokaże Euro-6. Pierwsze testy wyglądają obiecująco, ale jeden z decydujących o zużyciu paliwa czynników, tzn. filtry cząstek stałych jeszcze nie dały o sobie znać. Za małe przebiegi testowych maszyn. Kluczem utrzymania zużycia paliwa będzie regularne czyszczenie DPF jak można przypuszczać i czujność kierowcy. Tzw. czynnik ludzki nie słabnie, choć producenci trucków robią wszystko, by zmniejszyć jego wpływ na ekonomię spalania.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...