Bourg po pół wieku

Wszyscy widzieli jak drastycznie zmieniły się pojazdy marki Renault Trucks wraz z wprowadzeniem nowej gamy. A co zmieniło się w fabrykach francuskich?

 

W tej chwili głównym zakładem Renault jest Bourg-en-Bresse, fabryka zbudowana w roku 1964 przez Paula Berlieta, syna założyciela firmy Mariusa. Tu właśnie wytwarza się samochody gam: T, K i C. Natomiast silniki przyjeżdżają z nieodległego Venissieux (od 5- do 11-litrowego) lub ze Skovde (13 l). Kabiny powstają w Blainville, tam zresztą składa się lekką gamę dystrybucyjną.

Fabryka w Bourg-en-Bresse nosiła na frontonie nazwisko założyciela, potem nazwę  RVI, ale z czasem nazwisko i zdjęcia właściciela zaczęły znikać z murów i ścian  fabryki. Dopiero teraz, po „rewolucji”, zaczęto z powrotem doceniać znaczenie dziedzictwa rodziny Berliet, do tego stopnia, że ustawiono na środku linii produkcyjnej zabytkowy samochód z lat 70. Ku pamięci, dla przypomnienia okresu świetności.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...