Iveco: moc gazu

To brzmi jak marzenie: jechać ekologicznym truckiem i wykonywać przewóz taniej niż na ropie… Iveco jest najbliżej takiego scenariusza, bo wprowadza właśnie na rynek dalekodystansową ciężarówkę Stralis z silnikiem Cursor 13 NP.

 

W czasie premiery Stralisa 460NP w Ulm szefowie Iveco, jeszcze przed faktyczną prezentacją silnika, sporo mówili o samej filozofii rozwoju napędów alternatywnych. Gaz czy prąd? Włosi uważają, że właśnie gaz jest prostszy w zastosowaniu i daje lepsze wyniki. Wydaje się, że Niemcy, a w związku z tym Unia, powoli przekonują się do gazu i zapowiadają np. wsparcie budowy stacji tankowania gazu.

Mechanizm jest taki – uważają Włosi – że zainteresowanie gazowymi silnikami rośnie i kolejne rządy to akceptują i powoli zwiększają wsparcie. A gdy sięgną po obniżki podatków na paliwa, na stacje itd., to w ramach wspierania przyszłościowego tzw. mikstu energetycznego ropa nie będzie już tak forowana jak dzisiaj. Francja np. odwraca się od ropy i zapewne poprze gaz.

 

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...