Nowe Atego

Choć można powiedzieć, że 15 lat odcisnęło już ślad na lekkiej ciężarówce z Wörth, choć nadchodzące normy Euro-6 były katalizatorem niektórych zmian w tej gamie, to nie da się ukryć, że znów MB jest liderem w dystrybucji.

Popularna i lubiana ciężarówka Atego zasłynęła w 1998 roku co najmniej kilkoma nowymi rozwiązaniami. Rewolucyjnym projektem ramy, której profile były skręcane i wyginane w przedniej części, by pomieścić nowe silniki, nowymi kabinami o wielu wersjach i wyższym komfortem jazdy niż u poprzednika.

Mamy jednak rok 2013 i gotowe Atego drugiej generacji, choć w międzyczasie kilka face liftingów zmieniło pierwotną wersję w element podobny do ciężkiej gamy.

Dotychczasowy podział ściany przedniej kabiny na szybę, grill i zderzak ustąpił współczesnej koncepcji znanej z Actrosa, w której nie ma tego typu wyraźnego podziału a kształty zaokrągliły się. Na pewno Atego jest wizualnie podobne do Antosa swojego kuzyna z dystrybucji ciężkiej. Mimo sporej różnicy w zewnętrznym wyglądzie ważniejsze są te niewidoczne zmiany. Nadejście Euro-6 było co prawda przymusowym zewnętrznym czynnikiem zmian, ale kilka lat doświadczeń z silnikami większymi nowej generacji pozwoliło Mercedesowi śmielej zdecydować o napędach.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...