Jest DOHC DAF-a!

Double OverHead Camshaft, czyli podwójny wałek rozrządu umieszczony w głowicy stał się ostatnio znakiem rozpoznawczym nowoczesnego diesla, takiego jak MX-11, spełniającego Euro-6.

Postęp techniczny napędzany normami czystości spalin Euro, rosnącymi cenami oleju napędowego zredukował różnorodność występującą w jej budowie oraz układu rozrządu właściwie do dwóch typów – SOHC i DOHC.

Obie konstrukcje umożliwiają osiąganie wysokich parametrów, takich jak moc i moment obrotowy, ale jeśli silnik ma płynnie przechodzić od napędzania z prędkością obrotową zbliżoną do 1000 do wydajnego hamowania, sztywność i wytrzymałość. To nie jedyne kryteria, którymi kierowali się konstruktorzy nowego silnika DAF-a. MX-11 ma wypełniać lukę w mocy utrzymującą się dotychczas po wprowadzeniu jednostek napędowych MX-13, PX-7 i PX-5, a więc pomiędzy 310 a 410 KM.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...