Wiatr niegroźny w Boxbergu

Zbliża się następna fala rozwiązań wpływających na bezpieczeństwo jazdy samochodami użytkowymi. Niektóre pokazano nam na torze w Boxbergu.

Mercedes wynalazł Crosswind Assist, który już od pewnego czasu działa na podobnych zasadach w luksusowych limuzynach z gwiazdą.

Jak wiadomo, szczególnie długie i wysokie furgony są narażone na podmuchy wiatru. Czasem na wiadukcie lub moście, a czasem przy wyprzedzaniu ciężarówki nagle czujemy potężny podmuch pchający nasz samochód i często przesuwający nas nawet na sąsiedni pas ruchu. Oczywiście, większość kierowców próbuje temu przeciwdziałać i kontruje kierownicą, wracając dość szybko do oryginalnego toru jazdy. Ale czy zrobi to idealnie?

System jest oparty na montowanym już od roku 2002 układzie stabilizacji toru jazdy ESP. Tylko że nadchodzi już trzecia generacja ESP.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...