Renault Trucks T 440 Optifuel

Ciągnik siodłowy Renault Trucks T 440 w różnych wersjach układu napędowego był już prezentowany dwukrotnie na łamach „PT” w rubryce „Test”. Każda jego wersja występowała z tą samą naczepą, prowokując do porównań.

 

Zestawienia zużycia paliwa, które publikowaliśmy, uwidoczniły wzrost efektywności spalania, natomiast badanie elastyczności wykazało przyrost momentu obrotowego jednostki napędowej. Trzynastolitrowy DX o potencjale nawet 500 KM generując wysoki moment obrotowy już od 900 obr./min, nie boi się niskich przełożeń przekładni głównej, o czym nie omieszkaliśmy nadmienić we wnioskach testu. Źródłem takich osiągów jest m.in. nowej generacji układ wtryskowy, co prawda oparty na technologii pompowtryskiwaczy, ale działający jak common rail. W nowatorskim rozwiązaniu typową dla common rail pompę wysokiego ciśnienia zastępuje co drugi pompowtryskiwacz.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...