Megaofensywa gazowa?

O nowym Stralisie NP 460 z silnikiem 13-litrowym pisaliśmy już, to realna alternatywna dla klasycznych ciągników na ON.

 

Ma blok pochodzący z silnika wysokoprężnego, ale głowicę inną, podobnie jak wiele elementów oprzyrządowania. Nie ma ani EGR-u ani wtrysku AdBlue, ani dużego i ciężkiego katalizatora Euro-6, a tylko mały i prosty katalizator trójdrożny. Ma mniej elementów narażonych na awarie niż klasyczny Truck. Nie ma np. pompy paliwa, bo ciśnienie samo wypycha gaz ze zbiorników. Oferowane są różne konfiguracje zbiorników LNG, zależnie od potrzeb użytkownika. W standardzie to 2 cygara mieszczące ok. 390 kg gazu, który wystarcza na 1600 km jazdy. Dostępna jest opcja mieszana, ze zbiornikami LNG i CNG, a system sam przełącza się miedzy tymi paliwami automatycznie. Ma to taką zaletę, że w pewnych regionach stacji CNG jest sporo, ale LNG jeszcze nie…

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...