Piktogramy

Działając w imieniu kierowców pojazdów ciężarowych, będąc jednymi z nich, wystąpiliśmy do władz UICR oraz poprzez nią dalej, do IRU i UE, z naszą petycją dotyczącą jednolitego i zrozumiałego oznakowania wszelkich obiektów, na których odbywa się ruch tzw. TIR-ów.

 

Najczęściej bowiem jest tak, że kierowca podjeżdża pod rampę na jakiejkolwiek większej firmie. Oczywiście drzwi do magazynu są zamknięte. Brak jakiegokolwiek kontaktu z pracownikami wewnątrz obiektu. Kierowca ma do wyboru:

- czekać w kabinie, aż rozładują mu naczepę, bo prawdopodobnie wejście na halę jest zabronione,

- wejść na halę i kontrolować za- czy rozładunek,

- wejść na halę i samemu za- lub rozładowywać towar,

- najpierw iść do jakiegoś biura z papierami, nie wiadomo przeważnie do którego,

- zostawić naczepę, a ciągnikiem wyjechać na parking (często stosowane w D),

- iść do poczekalni, bo inaczej nie zaczną rozładowywać naczepy (np. w UK),

- odnieść kluczyki do biura (stosowane w UK).

Pytanie jednak, skąd kierowca ma wiedzieć który wariant wybrać, skoro zazwyczaj drzwi do magazynu są zamknięte?

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...