Vito Tourer

Fakty są takie, że cena zwykłego dostawczego Vito może zaczynać się od 83 500 zł, ale za wersję Tourer (czyli służącą do przewozu osób) o zbliżonych parametrach płacimy już 94 tysiące.

 

Tym razem dostaliśmy do testu Vito Tourera 119 CDI 4x4. I zacząć trzeba właśnie od tego napędu, bo podnosi on cenę zauważalnie. Czy jest potrzebny?

Odpowiedź jest dość prosta – skoro 90% wybiera albo przedni albo tylny napęd a nie 4x4, to znaczy, że jest on przeznaczony tylko do specjalnych sytuacji i terenów. Mercedes miewa takie podejście, że chce być pierwszy wśród konkurentów, np. właśnie stosując 4x4 w tej niskiej klasie wagowej. Owszem, wszystkie koła napędzane poprawiają dynamikę, wpływają na poprawę właściwości jezdnych, a więc i niekiedy bezpieczeństwa. Jednak niewielu tak podchodzi do sprawy.

Tam, gdzie często jeździmy po śliskich nawierzchniach, a prędkości są ważne, układ kontroli trakcji wychwytujący poślizgi kół i przyhamowujący koła tracące trakcję może się przydać. Jeśli nas stać.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...