Będzie X Line z Olsztyna

Co prawda informacje o zakupie przez największą firmę oponiarską świata fabryki Stomil w Olsztynie docierały do nas od 1995 roku, gdy to się dokonało, ale niejeden traktował tę inwestycję Francuzów jako po prostu miejsce do tańszej produkcji.

Odwiedziliśmy fabrykę Michelina w czasie, gdy trwały testy produkcji nowych opon, a podjęcie nowej produkcji zawsze jest wyzwaniem. Produkcja opon ciężarowych nie jest tak wielka ilościowo jak ta w zakładzie opon osobowych, zbudowanym niedawno i wypuszczającym nową oponę co trzy sekundy. A jednak ilości są duże i ponieważ Michelin to marka Premium, czyli najlepsza i stosownie do tego droga, większość produkcji jedzie na eksport. Stąd konieczność budowy dużego centrum logistycznego.

Jeśli zatem rynek opon ciężarowych w ub. roku spadł w Polsce do ok. 700 tys. sztuk, to nie wpłynęło to specjalnie na produkcję w Olsztynie, która odbywa się w cyklu trójzmianowym przez siedem dni w tygodniu. Taki model produkcyjny wymaga sporych wykwalifikowanych sił – w Olsztynie zatrudnienie przekracza 4200 osób i jest to największy pracodawca w regionie.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...