Kierowanie

Ciężarówki o tradycyjnym zawieszeniu zwykle są podsterowne, wymagając zachowania szczególnej uwagi w jeździe po łuku.

Jednym ze sposobów poprawy charakterystyki wspomagania są układy równoległe, takie jak np. silnik elektryczny pośredniczący pomiędzy przekładnią kulowo-śrubową a kierownicą (schemat działania takiego rozwiązania został przedstawiony na rysunkach). Producent Volvo nie ujawnia szczegółów technicznych, ale nowość prawdopodobnie jest przygotowywana na spotkanie z Euro-6. Nowe normy, jak wiadomo, spowodują m.in. wzrost masy jednostek napędowych, a co za tym idzie zwiększony nacisk na oś kierującą i wzrost oporów na kierownicy.

Komfort kierowania zależy także od konstrukcji układu kierowniczego, ale nie tylko. Reakcja zawieszenia kabiny na zmiany toru ruchu i siłę odśrodkową ma duży wpływ na decyzje kierującego.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...