Drodzy Czytelnicy

Wprawdzie ciężarówek jest znacznie mniej niż samochodów osobowych, a ponadto mają one w większości ograniczniki prędkości, to jednak nie oznacza to, że temat fotoradarów nie dotyczy w ogóle naszej branży. Przecież zestawy także podlegają przepisom o ograniczeniach prędkości i jeśli omijają je na autostradach, to pół biedy, gorzej, gdy na pozostałych drogach, często nienadających się do szybkiej jazdy 40-tonowym pojazdem. Rozmawiamy z analitykiem o fotoradarach, bo ledwo minęła szarża medialna podrażnionych pseudokierowców, zdenerwowanych zapowiedziami rozbudowy sieci radarów i podniesienia kar za „rajdowanie” po wspólnym asfalcie. Jak na dziś mamy 17 mln samochodów i 315 fotoradarów…

Skręcając zaś w stronę samych ciężarówek, zobaczycie w tym wydaniu „Polskiego Trakera”, że z jednej strony rośnie fala nowych modeli samochodów związana z Euro-6 (Volvo FM, Scania Streamline), a z drugiej – producenci  liczą na dobrą sprzedaż swoich dotychczasowych wersji Euro-5. Takim przypadkiem jest testowany DAF XF ATe, który dzięki różnym rozwiązaniom zapewnia doskonałą ekonomię eksploatacji przy dobrej cenie zakupu. Z kolei inne rozwiązanie, PPC od Mercedesa, potrafi urwać kilka procent paliwa niezależnie od wersji ekologicznej ciągnika, co budzi już zrozumiałe zainteresowanie flot. Czy to będzie 5 procent czy tylko 3 – zawsze warto to skalkulować przy zamawianiu pojazdów. A z tematem ekonomicznej jazdy wiążą się ściśle opony, które coraz trudniej zaprojektować, bo powinny być gładkie, ale przyczepne, a jednocześnie mocne. W sumie sprzeczne wymagania, a konstruktorzy muszą im sprostać. Jak to wykonują – zobaczcie na przykładzie Continentala.

A skoro o pieniądzach mowa – właściwie niemal cały czas – to zajrzyjcie na stawki podatku od środków transportu w różnych regionach kraju. To tylko jedna z wielu pozycji podatkowych, ale jakie imponujące różnice…

Poza techniką i sprawami ekonomicznymi znajdziecie, jak zawsze, tematy niełatwe, ale ważne dla wielu. Jak bezpieczeństwo związane z przestrzeganiem norm czasu prowadzenia, przypominamy je po raz kolejny, bezpieczeństwo poprawiane przez systemy montowane w samochodach dostawczych albo bezpieczeństwo związane z dobrze zaplanowaną i mądrze wykonaną pracą kierowcy.

A w naszym cyklu „traker miesiąca” przeczytacie o takim kierowcy, który, może w odróżnieniu od wielu kolegów, nie wybrałby drugi raz tego zawodu…

Maj to już tygodnie poprzedzające nasze 20. Trakerskie Spotkania w Krakowie, na które gorąco zapraszamy.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...