MB Citan 109 CDI

W Europie jednak historia narodzin Citana, pierwszego u Mercedesa pojazdu LCV, jest chyba dobrze znana, a jego pokrewieństwo z francuskim samochodem dostawczym nie było nigdy przez Niemców ukrywane.

Ważący ok. 1400 kg samochód Citan 109 CDI ma ładowność ok. 550 kg, lecz są wersje o ładowności dochodzącej do 700 kg. W tym pojeździe nie chodziło o maksymalizację ilości towaru, a raczej o sprawne i łatwe przewożenie umiarkowanych ilości ładunku. Więc raczej dostęp do ładowni, w tym przypadku  przez 4 drzwi, oraz możliwość kombinacji z kratą, liczyć się mogą dla użytkownika. Natomiast otwarta ładownia może mieć jeszcze inną cechę, a mianowicie dłuższy czas potrzebny na ogrzanie tych kilku kubików w zimie. Jak to w życiu bywa, wada ta jednak może stać się zaletą, jeśli w zimie wieziemy przedmioty wrażliwe, a nie chcemy ich przemrozić na oddzielonej blachą ładowni klasycznego furgonu.

Z obszernej listy silników, które może mieć francuski kuzyn Citana, na razie w Polsce  Mercedes proponował dwa, zresztą doskonale znane, o poj. 1461 ccm i mocy albo 55, albo 66 kW.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...