Drodzy Czytelnicy

W momencie oddawania tego numeru do druku nie wiemy, co się będzie działo z Brexitem, a to jedna z ważniejszych spraw w transporcie roku 2019. Jednak tak jak pisaliśmy przed miesiącem, administracja brytyjska robi sporo, by zmniejszyć potencjalne utrudnienia i przeszkody w przewozach na Wyspy. Mamy zatem maleńką nadzieję, że w momencie zapowiedzianego wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii nie dojdzie do aż tak drastycznych zakłóceń, jak można się było niedawno obawiać. Podobnie nieciekawe chmury nadciągają z Brukseli, gdzie po wyborze nowego Europarlamentu nacisk na wprowadzenie niekorzystnego „pakietu” nie zmalał ani o gram.

O przyszłości transportu sporo się teraz mówi, rozmawiali o tym uczestnicy konferencji w Tęgoborzu i kilku innych spotkań. Z każdego z takich miejsc słychać zaniepokojenie nadciągającymi zmianami.

Jeśli zatem ktoś czeka na zmiany przepisów europejskich, to może i powinien wykorzystać czas na sprawdzenie, jak producenci pojazdów starają się przygotować je na nowe, trudniejsze czasy. Pod względem i paliwowym, i usprawnień pomagających kierowcy w prowadzeniu auta. Obecnie takim przykładem jest Mercedes Actros z systemami takimi jak ADA oraz PPC. Po raz pierwszy nowy Actros mógł być sprawdzony w typowych warunkach transportu krajowego, a efekty możecie poznać właśnie w tym wydaniu. Nie jest to pojazd aż tak futurystyczny jak Scania AXL (bez kierowcy), a jednak jest to najnowocześniejszy truck w Europie.

Zresztą na brak nowości w branży narzekać trudno, bo coraz częściej widzimy nowe pomysły i rozwiązania, choćby w lekkiej klasie hybrydy Forda, albo wodorowe ciężarówki z Korei. Cały czas trwa proces podnoszenia kwalifikacji kierowców, by mogli lepiej wykorzystywać ciężarówki. Takie jest przesłanie konkursów m.in. DAF-a i Renault, gdzie zawodnicy sprawdzają się w ecodrivingu.

Zapraszamy także do lżejszych rubryk, tuningu czy historii ciężarówek albo finału wyścigów ciężarówek, który odbył się w Hiszpanii. Ciekawej lektury.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...