Jak kontroluje GNR?

Najczęstsze przyczyny kar nakładanych na kierowców w Portugalii to przekroczenie prędkości, potem pasy, alkohol i używanie telefonów komórkowych. To dane dla wszystkich jeżdżących, a trakerzy wyróżniają się jakoś?

– Nie, oni jednak są profesjonalistami i muszą korzystać ze swojego doświadczenia, żeby nie doprowadzać do zagrożeń. Więc ich przewinień, w sensie zachowania na drogach, jest mniej.

W czasie kontroli często wręczacie mandaty, ile ich jest?

– Jeśli idzie o ciężarówki, to nie dajemy mandatów, ale kierujemy wnioski, po których firmy są wizytowane i nakładane są decyzje administracyjne. Nie dotyczy to obcokrajowców, którzy płacą od razu albo jeśli nie mają pieniędzy, to pojazdy są zatrzymywane do czasu uregulowania należności.

Sprawdzamy działalność funkcjonariuszy, ich wydajność w pracy, ale nie rozbudowujemy statystyk nadmiernie. Np. analizy mandatów wykonuje inny departament w ministerstwie transportu, nie my.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...