Trwałość zapewniona

Duże zmiany obciążeń cieplnych towarzyszącej normalnej eksploatacji stawiają wysokie wymagania układowi chłodzenia, a także konstrukcji części, z których są budowane współczesne silniki Diesla.

Koszty zużycia paliwa, wynagrodzenia kierowcy i obsługi technicznej zrównują się, gdy w układzie napędowym pracuje tzw. duży silnik, czyli pojemności skokowej ok. 13 l. Zdaniem prof. F.X. Mosera poprzez odzysk energii z gazów wydechowych oraz układu EGR można zaoszczędzić ok. 5-6% paliwa jednak najwcześniej wejdą do użytku udoskonalenia zmniejszające straty mechaniczne (ok. 7%) powstające na skutek tarcia oraz napęd osprzętu taki jak pompa wodna kompresor, wentylator. Oszczędności uzyskane z downsizingu oraz hybrydyzacji w pojazdach użytkowych oceniane na ok. 5-8% pojawią się później, (gdy potanieją komponenty) natomiast z wprowadzenia np. urządzeń wykorzystujących cykl Rankina szacowane na ok. 5% – prawdopodobnie przed datą obowiązkowej redukcji emisji dwutlenku węgla.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...